Mulimuli ane, o se pesini e fai i le bioplastic mo le fa'apunaina o vai!

Bioplastics o mea palasitika e faia mai le biomass nai lo le suauu mama ma le kesi masani.E sili atu le fa'alelei o le si'osi'omaga ae e foliga mai e itiiti le umi ma fe'avea'i nai lo palasitika masani.E le mautū fo'i pe a fa'aalia i le vevela.
O le mea e lelei ai, ua maua e saienitisi i le Iunivesite o Akron (UA) se fofo i lenei faaletonu mulimuli e ala i le alu i tua atu o le gafatia o bioplastics.O la latou atina'e e mafai ona faia ai se sao taua i le fa'atumauina o palasitika i le lumana'i.
Shi-Qing Wang, PhD lab i le UA, o loʻo faʻatulagaina ni taʻiala lelei mo le faʻaliliuina o polymers maʻaleʻale i mea malō ma fetuutuunai.O le atina'e aupito lata mai a le 'au o se fa'ata'ita'iga ipu polylactic acid (PLA) e matua'i malosi, manino, ma e le fa'avaivai pe fa'aleaga pe a fa'atumu i vai fa'apuna.
Ua avea palasitika ma vaega taua o lo tatou olaga i aso uma, ae o le tele o mea e le mafai ona toe faʻaaogaina ma faʻaputuina i lapisi.O nisi fa'amoemoega e mafai ona fa'aleagaina/fa'apalapala e pei o le PLA e masani ona le lava le malosi e suitulaga ai polymers fa'avae suau'u masani e pei ole polyethylene terephthalate (PET) ona o nei mea gafataulimaina e matua'i vaivai.
O le PLA ose ituaiga lauiloa ole bioplastic fa'aoga ile afifiina ma meafaigaluega aua e taugofie e gaosia.A'o le'i faia e le fale su'esu'e a Wang, sa fa'atapula'aina le fa'aogaina o le PLA ona e le mafai ona tatalia le maualuga o le vevela.O le mafuaaga lena e mafai ai ona avea lenei suʻesuʻega ma se faʻalavelave mo le maketi PLA.
Na taʻua e Dr. Ramani Narayan, o le saienitisi lauiloa o le bioplastics ma le polofesa o le Iunivesite o Michigan State:
Ole PLA ole ta'uta'ua ole lalolagi ole 100% fa'apolofesa ma fa'apolopolo atoatoa.Ae e maualalo le malosi o le aafiaga ma maualalo le vevela vevela vevela.E fa'amalulu ma malepe fa'atulagaina i le tusa ma le 140 tikeri F, ma le talafeagai mo le tele o ituaiga mea'ai vevela ma atigipusa lafoai.Ole su'esu'ega a Dr. Wang e mafai ona fa'atekonolosi fa'atekonolosi ona o lana fa'ata'ita'iga PLA ipu e malosi, manino, ma mafai ona uu vai vai.
Na toe mafaufauina e le 'au le fausaga lavelave o le palasitika PLA i le tulaga mole mole e ausia ai le vevela ma le ductility.O lenei mea e faia i filifili molelaula e fusia faʻatasi e pei o spaghetti, faʻatasi ma le tasi.Ina ia avea ma se vevela malosi, e tatau i le au suʻesuʻe ona faʻamautinoa o le tioata e le faʻalavelaveina le fausaga lalaga.Na te faauigaina lenei mea o se avanoa e piki uma ai saimini i le taimi e tasi ma se pea fasi laau, nai lo ni nai saimini e se'e ese mai isi mea.
O la latou fa'ata'ita'iga ipu palasitika PLA e mafai ona tu'u vai e aunoa ma le pala, fa'aiti'i'i pe fa'amago.O ipu nei e mafai ona fa'aoga e fai ma mea e sili atu ona fa'alelei le si'osi'omaga i le kofe po'o le lauti.


Taimi meli: Feb-08-2023